Potřebujete poradit?

Zavolejte na Wubi linku

+ 420 296 333 636

po — pá 8:00 — 18:00

Napište

info@wubi.cz

FAQ

Jak funguje Wubi (aneb od downloadu po prémii)

  • Co je Wubi?

    Wubi je mobilní aplikace, prostřednictvím které máte povinné ručení či havarijní pojištění splňující všechny podmínky autopojištění. Unikátní je v tom, že si každý dobrý řidič může vyjezdit část pojistného zpět.

  • Jaké jsou požadavky na telefony a operační systém, aby aplikace správně fungovala?

    Wubi potřebuje pro správné fungování především senzory z telefonu. Ne každý telefon je tedy pro používání aplikace Wubi vhodný. Minimální požadavky na telefony a jejich operační systém jsou:
    Android - verze operačního systému 5.0 a vyšší
    iOS - verze operačního systému 9.0 a vyšší

    - senzory: akcelerometr, gyroskop, GPS, gravitace

  • Musím zaznamenávat a vyhodnocovat všechny své jízdy?

    Zapomněli jste mobil nebo je vybitý? Přišli jste o data z jízdy? Není to tak velký problém. K vyplacení prémie je ale potřeba odeslat k vyhodnocení nejméně 80 % najetých kilometrů a na konci čtvrtletí zaslat foto tachometru pro kontrolu.

  • Musím aplikaci pokaždé znovu zapínat?

    V případě manuálního zapínání zaznamenávání jízd je start i ukončení ve vašich rukách. Pokud nastavíte automatické monitorování jízd, nemusíte se o žádné spouštění starat. Wubi pomocí senzorů v mobilu vyhodnotí, zda byla zahájena, či ukončena jízda. Tyto senzory aplikaci aktivují při rychlosti alespoň 30km/h. Během jízdy můžete nechat aplikaci zapnutou, mít ji na pozadí nebo ji úplně vypnout - jízda se nepřeruší a bude zaznamenávána dále.

  • Jaké řidičské úrovně má Wubi?

    Wubi rozlišuje 4 řidičské úrovně, jichž lze dosáhnout – START, BRONZE, SILVER a GOLD. Všichni shodně začínají na úrovni START a na základě získaného skóre postupují do vyššího levelu. Každé čtvrtletí na vás čekají VÝZVY, které šikovným řidičům umožní navýšit prémii získanou za jízdy až o 5 %. Složení výzev se každé 3 měsíce mění a jejich aktuální seznam naleznete přímo v aplikaci.
    Přehled úrovní, včetně bodů potřebných k postupu do jednotlivých levelů, naleznete přímo v aplikaci, a to v sekci “PRÉMIE” pod záložkou “ŘIDIČSKÁ ÚROVEŇ“.

  • Na čem závisí výše celkové prémie, kterou mohu obdržet z pojistného zpět?

    Každou ukončenou jízdu odesíláte přes Wubi k ohodnocení. Získané body se průběžně sčítají a tvoří celkové skóre, jež vidíte na hlavním panelu aplikace. Pod skóre se dále zobrazuje procentní prémie. Ta uvádí částku, jakou můžete získat z pojistného pro dané období zpět na bankovní účet. Pro zjednodušení aplikace uvádí i konkrétní částku v korunách, máte-li již sjednané pojištění. Podmínkou pro získání prémie je také odesílání alespoň 80 % najetých kilometrů.

  • Vlastním více aut. Musím si proto založit 2 účty?

    Nemusíte. Na jediný účet lze navázat více vozů. V profilové sekci naleznete záložku “MOJE AUTA”. Zde můžete spravovat údaje a jízdy jednotlivých vozů a přizvaných řidičů. Aplikace mezi nimi umožňuje přepínat a vy před odesláním jízdy potvrdíte, které auto ji absolvovalo.

  • Změnila se mi barva aplikace a mám různé barvy u aut. Proč?

    Barva aplikace reflektuje vaši řidičskou úroveň. Máte-li ve Wubi zadaných více vozů, má každý své unikátní skóre a barvu. Při postupu do vyšší úrovně se zabarvení mění. Ve startovním levelu je zelené a následně se mění do barev odpovídajících bronzové, stříbrné a zlaté úrovni.
    Pokud sbíráte body ve více vozech, mohou mít odlišnou barvu v souvislosti se získaným skóre a řidičskou úrovní v konkrétním automobilu.

  • Co když mé auto používá více lidí?

    Jako správce vozu (účastník soutěže) přizvete ostatní řidiče do svého vozu. Ti si stáhnou aplikaci a mohou tak zaznamenávat své jízdy. Skóre jejich jízd bude zahrnuto do celkového skóre vozu, který s nimi sdílíte. V zájmu kvalitního skóre informujte přizvané řidiče o pravidlech jízdy s Wubi, aby vám skóre nekazili.

  • Co když mám více aut? Musím přepnout vozidlo před začátkem jízdy?

    Co auto, to skóre. Máte-li u Wubi více vozů, přepínáte mezi nimi před jízdou. Může se stát, že zapomenete a s nastavením na jeden z vozů urazíte cestu s tím druhým. To není žádný problém. Před odesláním jízdy k vyhodnocení stačí přepnout na správné auto, jehož jízdu chcete vyhodnotit.

  • Proč mám aplikaci povolit přístup k senzorům telefonu?

    Přístup k senzorům Wubi potřebuje k hodnocení chování řidiče za volantem. Bez toho nelze získávat potřebné body a vy byste tak ztratili nárok na finanční prémii.

  • Záleží na typu telefonu?

    Ano. Pro správné fungování aplikace musí být telefon vybaven dostatečným množstvím potřebných senzorů. Při rozdílném množství senzorů by měření skóre nemuselo být přesné. Proto Wubi vyžaduje u operačního systému Android verzi 5.0 a vyšší a u iOS verzi 9 a vyšší, nejméně iPhone 4s, nikoliv iPad. Telefon musí být vybaven akcelerometrem, gyroskopem, gravitací a GPS. Kompletní seznam senzorů ve vašem telefonu najdete na stránkách výrobce.

  • Na iOS se mi při spuštění jízdy lišta, zobrazující průběh jízdy, zobrazuje pouze na hlavním displeji aplikace. Znamená to ukončení jízdy?

    Lišta, čili tracking bar, je viditelná pouze na hlavním displeji aplikace, při překliknutí na jiné složky v menu aplikace jízdu neukončujete, pouze zmizí viditelný tracking bar. Při návratu zpět na hlavní screen můžete tracking bar i čas právě měřené jízdy opět sledovat.

  • Musím být pro použití aplikace online?

    Pro vyhodnocení jízdy je nutné připojení k mobilním datům nebo wi-fi. Chcete-li jízdu jen sledovat, můžete být offline. Při registraci v aplikaci můžete zvolit, zda chcete odesílat data z jízd okamžitě nebo až po připojení na wi-fi. Dodatečně můžete nastavení změnit v profilové sekci v záložce Nastavení.

  • Kdy dostanu prémii, když si platím roční pojištění?

    Nezáleží na tom, zda si platíte pojištění s Wubi v pololetní nebo roční splátce. Frekvence platby nerozhoduje, prémie se vyplácí čtvrtletně, má-li na ni řidič nárok.

Pojištění

  • Kde si mohu sjednat pojištění?

    Nejjednodušší to je přímo v aplikaci v sekci POJIŠTĚNÍ / PRÉMIE. Za stejných podmínek, pouze jinou formou, tak můžete učinit na webu www.insurance.wubi.cz.

  • Jak to, že Wubi sjednává pojištění, když jde o aplikaci?

    Wubi splňuje veškeré požadavky na zprostředkovatele pojištění na území ČR. Partnerem produktu je Česká pojišťovna.

  • Jaká pojišťovna produkt garantuje?

    Za Wubi stojí Česká pojišťovna. Tradiční česká značka na pojišťovacím trhu.

  • Jak je možné, že může pojišťovna vracet část z pojistného zpět?

    Wubi motivuje řidiče k bezpečné jízdě, a přispívá tak ke snížení nehodovosti na našich silnicích. Je logické, že zodpovědný řidič zaplatí za autopojištění méně, než ten rizikový.

  • Musím mít sjednané Wubi pojištění, abych mohl používat aplikaci Wubi? A musím něco platit?

    Nemusíte. Aplikaci Wubi můžete používat bezplatně a bez starostí, abyste otestovali své řidičské schopnosti a mohli sledovat, jakou prémii si s Wubi můžete vyjezdit. Wubi funguje díky senzorům ve vašem telefonu, není tedy potřeba k jejímu fungování cokoli dokupovat nebo platit. Přes aplikaci si můžete sjednat povinné ručení nebo havarijní pojištění a pomocí sbírání bodů v aplikaci vyjezdit prémii, kterou vám každé čtvrtletí můžeme vrátit na účet. Wubi můžete bez starostí používat po dobu 3 měsíců - v tomto rozmezí si můžete sjednat pojištění a sledovat, jak narůstá celkový počet Vašich bodů a výše prémie. Pokud si pojištění nesjednáte, aplikace vám přestane fungovat.

  • Jak, kdy a kam se vyplácí prémie? Jak se vypočítává? Jak to celé funguje?

    Prémie představuje vrácení peněz. Obnos získáte zpět v horizontu 6 týdnů od uplynutí rozhodného období (tzv. daného čtvrtletí) přímo na váš účet, jehož číslo při sjednání pojištění uvádíte ve formuláři na webu nebo v aplikaci. Výši prémie určuje skóre získané každé tři měsíce na základě vašich jízd. Kromě bodů za řízení můžete získat prémii až 5 % navíc za splnění určených výzev. Pokud se vám za volantem nedaří, dostanete se na minimální skóre 0 bodů. Nikdy se však nedostanete do mínusu.

    Odpovídající prémie vám bude vyplacena při dosažení celkového skóre alespoň 51 bodů za podmínky, že k vyhodnocení přes aplikaci odešlete min 80 % naježděných jízd. Splnění této podmínky prokážete odesláním počátečního a koncového stavu tachometru.

  • Co se stane se skórem na konci čtvrtletí? A proč se jeho výše mění?

    Hlavní displej aplikace ukazuje vždy aktuální výši prémie, která se mění v závislosti na počtu vašich bodů. Rozhodující je částka na konci čtvrtletí, kterou vám Wubi zašle na účet, máte-li na ni nárok (tzn., že máte platnou pojistnou smlouvu a splnil jste pravidla hry). Skóre se vám promění na peníze a vy začínáte znovu s čistým štítem. Dosavadní získané skóre vám z displeje zmizí a také se změní složení výzev na další čtvrtletí. A nezapomeňte, že výsledná částka může odrážet body za jízdu či splnění výzvy.

  • Chci pojištění s Wubi, ale mám už jiné. Co dělat?

    Podmínky pro výpověď pojištění se mohou u různých pojišťoven lišit, ale většinou tak můžete učinit jednou v průběhu ročního pojistného období, a to písemně 6 týdnů před vypršením pojistné smlouvy. Pokud tak neučiníte, dochází většinou k automatickému prodloužení pojistné smlouvy.

  • Mohu si s Wubi sjednat povinné ručení a havarijní pojištění?

    S Wubi lze sjednat jak povinné ručení (POV), havarijní pojištění (HAV), i jejich kombinaci (POV+HAV). Nabídka se vám zobrazí na základě parametrů o vozidle, které se vyplňují automaticky po zadání VIN kódu v pojišťovacím formuláři. Varianty pojištění nabízí také možnost připojistit skla a volbu havarijního pojištění All Risk. Možné jsou také varianty připojištění nad rámec základních balíčků nabídek. Zobrazuje se vám vždy aktuální cena dle rozsahu zvoleného pojistného krytí.

Scoring

  • Kde najdu celkové skóre?

    Na hlavním displeji aplikace vidíte kroužek s číslem uvnitř. To je vaše celkové skóre, které odpovídá určité řidičské úrovni. Skóre odráží počet bodů, které získáte po zohlednění četnosti a závažnosti rizikových manévrů. Dílčí skóre za jednotlivé manévry naleznete po rozkliknutí nabídky DETAIL ŘIDIČSKÉHO SKÓRE přímo pod kroužkem zobrazujícím celkové skóre.

  • Jezdím podle předpisů, ale mám nízké skóre. Proč?

    Wubi hodnotí celkovou bezpečnost jízdy a vedle dodržování pravidel silničního provozu také její plynulost. Negativně se hodnotí tyto manévry: prudké brzdění a zrychlování, prudké zatáčení, dodržování rychlostních limitů a používání telefonu za jízdy. Práce s mobilem za volant nepatří a je jedním z nejčastějších důvodů dopravních nehod. A tak právě takový prohřešek může snížit vaše skóre na minimum přesto, že jinak máte bezchybné jízdy za plný počet bodů. Optimální poloha telefonu je ve stabilní poloze ve stojánku.

  • Jaký vliv má jedna jízda na výsledné skóre?

    Na celkovém skóre se projeví každá hodnocená jízda. Její vliv se odvíjí od počtu ujetých kilometrů. Delší jízdy mají na skóre větší vliv, než ty kratší. Máte-li například jedno prudké brzdění na úseku dlouhém 5 km, budete mít za jízdu znatelně menší skóre, než na úseku 20 km. Obecně platí, že výsledné skóre zohledňuje poměr ujetých kilometrů a jednotlivých manévrů, včetně posouzení těch rizikových, jako je např. již zmíněná práce s telefonem za jízdy.

  • Moje skóre není 100 %, přestože mám všechny manévry 0x zaznamenané.

    Stát se to může. Když Wubi některý z druhů manévrů při řízení zaznamená, ale pouze na chvilku, nemusí se promítnout v detailu jízdy, a přesto ovlivní vaše skóre. Na příkladu se můžete podívat, jak taková situace vypadá: rizikové manévry 0x / skóre za brzdění 80. Všechny manévry 0x / skóre u všech manévrů 100, přesto celkové skóre <100. Zde hraje vliv počasí, které funguje jako váha jednotlivých rizik a manévrů; kriminalita v dané oblasti, která je zvažována v případě parkování, jelikož zvyšuje rizikovost.

Jízdy (sdílené auto)

  • Jízda se nezaznamenala, jaké jsou příčiny?

    Pokud se po dobu jízdy z nějakého důvodu data neukládala, není tato možné zpětně získat a Wubi jízdu nemá jak ohodnotit. Důvody, proč se jízda nezaznamenala, mohou být následující:

    a) Nemáte zapnuté automatické monitorování a zapomněli jste Wubi manuálně zapnout.

    b) Automatické monitorování máte zapnuté, přesto se jízda nezaznamenala. To se může stát, pokud např. projíždíte trasou se špatným signálem, nebo v koloně, kdy jedete tak pomalu, že má Wubi málo senzorických dat k vyhodnocení jízdy.

  • Lze smazat již vyhodnocenou jízdu?

    Vyhodnocenou jízdu již není možné mazat ani přiřadit k jinému vozu.

  • Můžu být kvůli Wubi pokutován za dopravní přestupky?

    Wubi určitě nikam nehlásí přestupky, i když usiluje o bezpečnější silnice. Je zodpovědností každého řidiče, aby během jízdy dodržoval dopravní předpisy. Aplikace vám může pomoci ke zlepšování řidičského chování, ale nesupluje v žádném případě práci policie.

  • Mám u jízdy vykřičník, co mám dělat?

    Vykřičník u jízdy znamená, že Wubi nemá dostatek dat pro vyhodnocení vaší jízdy. Data mohou mít po odeslání prodlevu. Takovou jízdu můžete smazat nebo se obrátit na zákaznickou podporu, která vám pomůže zjistit, zda se dají data z jízdy použít. Nezáleží, zda jízdu s vykřičníkem smažete či ne. Dokud u ní zůstane ikonka s vykřičníkem, nezapočítává se nijak do vašeho celkového skóre.

  • Nevidím u auta všechny jízdy, co se děje?

    Majitel vidí všechny jízdy najeté jeho vozem. Je-li auto sdílené, uživatelé, kterým bylo auto nasdíleno, vidí pouze své vlastní jízdy. Může se proto stát, že uvidíte jiný počet jízd, než majitel auta, který s vámi vůz přes Wubi sdílí. Celkové skóre vidí všichni uživatelé stejně.

  • Co se děje s jízdami neodeslanými k ohodnocení?

    Data ze senzorů se ukládají do paměti telefonu do doby, dokud neodešlete jízdy k ohodnocení. Pokud jízdy k vyhodnocení neodešlete, Wubi k jejich datům nemá přístup. Pokud jste přizvaný řidič a neodešlete jízdu, neuvidí ji ani majitel, který s vámi auto sdílí. Smažete-li takovou jízdu, nemůže být v budoucnosti obnovena.

  • Zaznamenala se jízda, která nebyla odjeta. Jak to řešit?

    Může se to stát. Třeba jste nechali zapnutou aplikaci v tramvaji nebo prostě moc rychle běžíte. Takovou jízdu neposílejte a smažte ji.

  • Jak funguje automatické monitorování?

    GPS a další senzory poskytují Wubi údaje o poloze, rychlosti a dalších parametrech, které jsou potřebné k vyhodnocení jízdních dat. Na jejich základě aplikace také určuje, zda jste se s vozem rozjeli či zastavili.

Výzvy a získávání % prémie

  • Jak mohu navýšit finanční prémii?

    Existují dvě cesty: řidičská úroveň a plnění výzev. Čím lépe řídíte, tím vyšší je vaše skóre i prémie. Každé čtvrtletí můžete plnit výzvy, které v součtu se získanými procenty z jízd výslednou částku navyšují. Údaje o úspěchu při plnění výzev či výši řidičského skóre najdete na hlavním displeji aplikace vyjádřené v procentech i českých korunách. Jak na tom jste s plněním samostatných výzev, můžete sledovat v sekci VÝZVY.

  • Co jsou to výzvy, k čemu jsou dobré?

    Dobrovolným plněním výzev získáváte procenta navíc, a tím i vyšší prémii. Je na vás, zda splníte jen některé nebo všechny. Výzvy se mění čtvrtletně a každá výzva má přiřazený maximální možný počet procent, které za ni můžete získat. Výzvy jsou buď jednorázové, nebo je plníte na etapy v průběhu celého pojišťovacího období. V průběhu můžete sledovat, jak daleko od splnění celé výzvy jste. V sekci VÝZVY najdete všechny potřebné informace i váš aktuální stav úspěšnosti.

  • Mám jiné výzvy, než můj kamarád. Proč?

    Výzvy se po každém čtvrtletí mění. Na začátku mají všichni uživatelé stejný seznam výzev. Následující období se výzvy mění, a prémiová procenta za ně vynulují, abyste mohli začít s čistým štítem. Tak všichni postupně projdou stejnými výzvami, výzvy se liší pouze, pokud se lidé nacházejí v různých čtvrtletích svého pojišťovacího období.

  • Jaké výzvy mohu plnit během jízd?

    Výzva: Vytrvalostní řidič
    Najeďte s aplikací 100 / 500 / 1000 / 5000 kilometrů. Progresivní výzva je rozdělená na čtyři části a za dosažení každého milníku se vám připočte 0,5 % prémie. Získat až 2 % navíc se vyplatí.

    Výzva: Lovec palců nahoru
    Podělte se o své skóre s přáteli na Facebooku! Ze seznamu jízd vyberte libovolnou jízdu a v jejím detailu klikněte na tlačítko “SDÍLET NA FACEBOOKU”. Pokud zasdílíte jízdy nejméně 6x za čtvrtletí, můžete získat 1 % prémie navíc. Postupně se vám za jednotlivá sdílení přičtou procenta v následujícím poměru: + 0,3 %, 0,2 %, 0,2 %, 0,1 %, 0,1 %, 0,1 %.

    Výzva: Sdílejte aplikaci
    Sdílejte Wubi aplikaci s přáteli na Facebooku. Můžete tak učinit z Profilové sekce přes záložku “SDÍLET APLIKACI” nebo rovnou kliknutím na tlačítko. Aplikaci stačí nasdílet jednou a procento k dobru máte v kapse!

    Výzva: Pořádek dělá přátele
    V Profilové sekci vyplňte informace o sobě a v sekci Moje auta zase o vašem voze, a pokud ve Wubi registrujete více vozidel, vyberte, ke kterému z aut chcete výzvu splnit. Po vyplnění údajů máte 1 % k dobru!

Podpora (call centrum / appka / chat)

  • K čemu slouží Wubi linka?

    Wubi linka řeší problémy s aplikací, pokud nastanou. Nejrychlejší pomoci se vám dostane v pracovní době přes online službu na www.wubi.cz, kde se vás ujme pracovník podpory přes chat. Mimo pracovní dobu zanechte kontaktní údaje a hned následující pracovní den se vám ozveme sami. Další možností je využití Wubi linky od 8-18 hodin. Z Wubi linky se můžete nechat přepojit na linku České pojišťovny, kde vám poradí se vším ohledně pojištění.

    Když to nespěchá, můžete problém či dotaz zaslat přímo přes aplikaci (Profilová sekce -> záložka Podpora) a my vám odpovíme na email, kterým jste ve Wubi registrováni.

  • Kdy můžu na Wubi linku zavolat? A co když chci jen napsat?

    Wubi linka je vám k dispozici na čísle +420 296 333 636 v pracovní dny v době od 8:00 do 18:00.

    V Profilové sekci aplikace u záložky PODPORA najdete možnost “NAPSAT”. Sem můžete posílat dotazy k aplikaci, nebo třeba zpětnou vazbu. Máte nápady na vylepšení Wubi, něco vám nesedí nebo si jen nejste jistí? Napište nám o tom.

  • Jak probíhá zmiňovaná lidská kontrola po registraci v appce?

    Po registraci v aplikaci je třeba dát “Souhlas s vyhodnocováním řidičského skóre automatickým systémem s lidskou kontrolou”. V případě, že ke kontrole dojde, děje se tak na základě statistik a dat, které Wubi získává ze senzorů ve vašem telefonu. Naši specialisté mohou na základě dat a vykreslení bodů na mapě posoudit, zda je jízda správně vyhodnocena při zohlednění dopadu jednotlivých manévrů, apod.

Nehoda (nahlášení / formulář)

  • Co se stane, když budu mít nehodu?

    Pokud se vám stane pojistná událost, Wubi je tu pro vás. Záleží ovšem na tom, jak k nehodě došlo:

    a) Způsobil jsem nehodu a mám pojištění s Wubi
    V případě, že způsobíte nehodu, je několik možností, jak postupovat. Můžete využít funkci “NAHLÁSIT NEHODU” přímo v aplikaci Wubi, která vás přesměruje na formulář pro nahlášení nehody. Spojit se můžete také s kontaktním centrem České pojišťovny +420 241 114 114, kde vám budou asistovat při řešení všech náležitostí. V případě, že škoda na některém z vozidel přesáhne 100 000 Kč, došlo ke zranění osob nebo poškození majetku někoho třetího, je nutné k nehodě zavolat Policii ČR. Jako viník nehody v souladu s pravidly soutěže ztrácíte nárok na prémii za dané čtvrtletí.

    b) Způsobil jsem nehodu a nemám Wubi pojištění, pouze aplikaci
    Veškeré výhody spojené s nabídkou můžete využívat od chvíle, kdy vaše Wubi pojištění vstoupí v platnost. Do té doby nemůžeme sloužit. Obraťte se na asistenční linku své pojišťovny nebo na 1224, univerzální Linku pomoci řidičům, kde vám také poradí.

    c) Stal jsem se účastníkem nehody, nezavinil jsem ji a mám Wubi pojištění
    Protože k nehodě nedošlo vaší vinou, neztrácíte nárok na prémii. Rozsah asistenčních služeb při autonehodě závisí na variantě vašeho Wubi pojištění. Detaily rozsahu pojistného krytí naleznete v dokumentech, které vám Wubi zaslalo při sjednání smlouvy na váš email.

    d) Stal jsem se účastníkem nehody, nezavinil jsem ji a mám Wubi pojištění. Neposlal jsem ale fotografie nutné pro aktivaci pojištění. V tomto případě postupujte tak, jako je uvedeno výše u předchozí varianty c). Odeslání fotografií vozu je jedním z předpokladů toho, aby vaše havarijní pojištění vstoupilo v platnost. Máte-li sjednané povinné ručení v kombinaci s havarijním nebo jen havarijní pojištění, nesplnil/a jste všechny potřebné podmínky. Pro vás to znamená 90 % spoluúčast.

Pojďte do toho s námi a stáhněte si Wubi

Přímo v aplikaci uděláte všechno ostatní.